Zadnjih par godina Porezna uprava provodi nadzor/provjeru novih obrtnika.
Iako sama riječ nadzor izaziva u nama nelagodu nije potrebno paničariti. Inspektori nisu neprijatelji i tu su da provjere poslujemo li u skladu sa zakonom te nam daju smjernice i ukažu na nepravilnosti. Dolazak u nadzor je uvijek najavljen, a ako nešto i nemate, stignete pripremiti kako bi sve prošlo u najboljem redu.
Prvo što će gledati kada dođu na adresu je imate li natpisna ploču koja je obavezna na adresi sjedišta obrta ili na mjestu gdje se obrt obavlja. Ploča mora sadržavati: puni naziv i oznaku obrta te sjedište i ime vlasnika. Možete dodati i OIB, radno vrijeme, broj telefon, no to nije obavezno.
Dokumentaciju koju morate imati za nadzor svakako biste trebali imati od početka poslovanja.
Za potrebnu dokumentaciju nabavite registrator u kojem ćete držati i čuvati isključivo dokumentaciju od obrta. Ovaj registrator treba bit na adresi sjedišta obrta.
Potrebna dokumentacija
- Obrtnica
- Rješenje o upisu novog obrta i početak obavljanja obrta
- Dokaz o pravu korištenja prostora/zemljišta (npr. vlasnički list, izjava vlasnika, ugovor o najmu prostora)
- Potvrda o udovoljavanju posebnim zdravstvenim uvjetima – ako je to potrebno za vaš obrt
- Interni akt
- Odluka o blagajničkom maksimumu
- Odluka o blagajničkom minimumu
- Potvrda o otvaranju poslovnog računa
- Potvrde o prijavi na mirovinsko i zdravstveno osiguranje
- Ugovori o poslovnoj suradnji
- Izvodi
- Računi
- Knjiga prometa (KPR)
- PO-SD obrazac i potvrda o zaprimanju
Neke od ovih dokumenta (izvodi, izdani računi, KPR) možete imati i spremljene na računalu, no neka budu organizirani u posebnom folderu.
Ako trebate pomoć oko pokretanja i vođenja poslovanja pišite mi!