Dobar poslovni plan, uz obrazovanje i radno iskustvo, vrlo je važan za dobivanje poticaja. Zato, neophodno je napisati ga kvalitetno i potkrijepiti dokazima. Nemojte izmišljati nešto što nećete ostvariti, budite realni.
Kod pisanja poslovnog plana ništa se ne podrazumijeva. Sve napišite i detaljno objasnite. Ne zaboravite da oni koji ocjenjuju možda ne znaju ništa o vašoj djelatnosti. Budite realni i iskreni. Iskažite potencijalne prepreke i objasnite kako ih namjeravate prevladati.
Ideja
U poslovnom planu potrebno je detaljno opisati kako ste došli na ideju o pokretanju vlastitog posla i obavezno to povezati s dosadašnjim radnim iskustvom. Spomenite i radno iskustvo koje možda nije povezano s djelatnošću koju želite pokrenuti, no zasigurno ste naučili i svladali nešto što ćete primijeniti u poduzetništvu. Spomenite komunikacijske vještine, upravljanje vremenom, rješavanje problema i sl.
Napišite koji problem rješavate svojim proizvodom ili uslugom, što ćete raditi drugačije, postoji li potreba na tržištu i zašto, postoji li mogućnost proširenja poslovanja i u kojem smjeru. Ne libite se napisati ako o tome razmišljate 20 godina i što vas je na to potaklo. Možda od djetinjstva želite biti kozmetičarka, napišite to, obrazložite zašto mislite da je to dobro za vas. Budite jednostavni, a konkretni.
Istaknite zašto baš vi možetebiti uspješni u onom što želite.
Što planirate raditi
Detaljno opišite svaku uslugu/proizvod i objasnite što svaka usluga uključuje odnosno čemu služi svaki proizvod te istaknite benefite. Ako je lokacija važna za Vaše poslovanje to istaknite, navedite kako utječe i kako ćete iskoristiti prednosti lokacije koju ste odabrali. Za online poslovanje istaknite prednosti. Navedite koje vrijednosti pružate i povežete. Usluge/proizvode koje navedete i opišete obavezno navedite u troškovniku, odnosno prilikom procjene prihoda.
Konkurencija
Istražite tko su vaši konkurenti i globalno i lokalno. U poslovnom planu nije dovoljno općeniti obraditi temu konkurenata. Obavezno navedite barem 3 konkurenta, imenom i prezimenom odnosno nazivom tvrtke. Navedite koje su njihove prednosti i mane u odnosu na vas i po čemu ćete biti drugačiji od njih.
Ovdje također izbjegavajte izraze poput ‘brži, bolji, jeftiniji’, nego se fokusirajte na konkretne primjere, prijedloge i ideje.
Klijenti
Važno je da znate tko su važi klijenti. Navedite ih i napišite zašto smatrate da su bi oni mogli biti vaši klijenti i kako ćete im pomoći odnosno koji im problem rješavate, npr. žene, od 18 – 65 godina, različitih financijskih statusa ili mali poduzetnici, bez zaposlenih djelatnika….
Svakako spomenite na koji dio tržišta se želite orijentirati – na grad, županiju, državu, regiju…
Inovativnost
Istražite što može biti inovativno u vezi djelatnosti koju želite pokrenuti. Možda neki proces u radu ili neka dodatna vrijednost.
Pisanje plana može biti stresno i zahtjevno, no možete si pomoći Vodičom za pisanje planova.
Također, slobodno se javite ako imate upita ili trebate pomoć prilikom pisanja.