5 razloga zašto napraviti SOP – Standardne operativne procedure

SOP je najlakše objasniti na primjeru iz svakodnevnog života. Sigurno ste bili u situaciji da ste vi ili netko iz obitelji tražili recept za kolač. E, taj recept je SOP za pripremu kolača.

U poslovanju, SOP – Standardne operativne procedure su upute kojima su propisani svi procesi rada za svaki zadatak u poslovanju.

Iako se često izrada SOP-a veže uz velike tvrtke iznimno je važno, ako ne i važnije, izraditi SOP za male tvrtke ili solo poduzetnike. Zašto je to tako?

U procedurama su opisani svi koraci za svaki zadatak u poslovanju. Kada npr. solo poduzetnik zaposli novog djelatnika ili delegira posao asistentu dovoljno je da mu da procedure po kojim će ta osoba naučiti raditi.

  1. Brže educiranje novih zaposlenika  – SOP je svojevrsna „enciklopedija poslovanja“ iz koje će novi djelatnik naučiti procese rada i očekivane rezultate i poduzetniku uštedjeti vrijeme koje bi izgubio na obučavanje.
  2. Lakše i brže delegiranje zadataka – kada odlučite delegirati zadatak članu tima ili npr. virtualnom asistentu proces će ići puno brže i smanjit će se broj mogućih pogrešaka zbog eventualnog nepoznavanja poslovanja jer su svi procesi opisani u SOP-u.
  3. Povećava se produktivnost zaposlenika – SOP-om je propisano postupanje i izvođenje pojedinog zadataka te nema gubitka vremena na istraživanje kako što napraviti.
  4. Održavanje iste kvalitete pružene usluge svaki zaposlenik će biti upoznat s procesom i krajnjim rezultatom koji je propisan kao standard za pruženu uslugu ili proizvod (npr. svi dopisi se šalju na memorandumu, ne u običnom word dokumentu)
  5. Pronalaženje područja za unaprjeđenje –SOP je potrebno redovito ažurirati, a to može pomoći pronalasku prilika za poboljšanje internih procesa te uštedjeti vrijeme i novac.

SOP možete za početak pisati u Wordu ili-ili bilo kojem drugom programu za obradu teksta. S vremenom, kako procedure rastu dobro je napraviti master dokument s poveznicama ili organizirati SOP u nekom alatu za project management.

PODIJELI ČLANAK

R-Partner je vaš virtualni asistent u poslovanju koji vam omogućuje efikasnu preraspodjelu poslova i uštedu vremena kako biste se mogli posvetiti važnijim stvarima u svom poduzeću.